استانبول

تور ترکیه

استانبول

تور ترکیه

در رستوران های رشت، چه غذاهایی بخوریم؟

در رستوران های رشت، چه غذاهایی بخوریم؟

در رستوران های رشت، چه غذاهایی بخوریم؟

یکی از شهر های شمالی ایران که به دلیل غذاهای خوشمزه اش، بسیار محبوب می باشد، رشت است. هر سال، گردشگران زیادی به این شهر سفر کرده و از جاذبه های این شهر دیدن می کنند. غیر ممکن است که شما به این شهر سفر کنید و از غذاهای محلی خوشمزه آن امتحان نکنید. با آژانس چهارفصل همراه باشید تا شما را با محبوب ترین غذاهای این شهر آشنا کنیم.

کباب ترش قیمت تور آنتالیا

در رستوران های رشت، چه غذاهایی بخوریم؟

اگر تا به حال کباب ترش نخورده اید، پیشنهاد می کنیم حتما آن را یک بار امتحان کنید. این غذای خوشمزه، در رشت بسیار پر طرفدار می باشد. تهیه این غذای خوشمزه به این صورت است که ابتدا، گوشت گوسفند را چند ساعت در رب انار، انار ترش سابیده‌، پیاز، سیر، سبزی محلی به نام چوچاق، گردوی ساییده و روغن زیتون می‌خوابانند؛ سپس گوشت‌ها را به سیخ کشیده و کباب می‌کنند. البته طعم فوق العاده آن، به دلیل سبزی های محلی می باشد که در تهیه آن استفاده می کنند.

مرغ ترش نرخ ویژه تور آنتالیا

اگر با گوشت قرمز، میانه ی خوبی ندارید، می توانید مرغ ترش را امتحان کنید. مواد مورد استفاده در این غذا شامل: گوشت مرغ، پیاز، سیر سبز، سبزی (جعفری، گشنیز، شوید و خالواش( لپه، تخم‌مرغ، روغن، آب نارنج، نمک و فلفل می باشد. برای تهیه این غذا، ابتدا مرغ را در روغن تفت می‌دهند تا طلایی شود. سپس  پیاز سرخ شده، سبزی، سیر و آب نارنج را به آن اضافه می‌کنند. بعد از آن، مرغ را درون قابلمه با لپه، نمک و فلفل نیم ساعت می‌پزند. در آخر تخم ‌مرغ را با کمی نمک ترکیب کرده و روی مرغ می‌ریزند و آب نارنج را به آن اضافه می‌کنند. پیشنهاد می کنیم ابتدا این غذا را یک بار در رستوران سفارش دهید تا مزه واقعی این غذای خوشمزه را متوجه شوید و سپس آن را در خانه تهیه کنید.

شوید قرمه

شوید قرمه، یکی از غذاهای محبوب این شهر می باشد. مواد لازم برای تهیه این غذا، گوشت مرغ یا مرغابی، پیاز، شوید، گوجه سبز، شکر، روغن، نمک و فلفل است. اگر عاشق غذاهای ترش هستید، حتما آن را یک بار امتحان کنید.

سیر قلیه

در رستوران های رشت، چه غذاهایی بخوریم؟

اگر به رشت سفر کردید، حتما از خوردن سیر قلیه غافل نشوید. این غذا، معمولا از مرغابی یا قرقاول، لپه، سیر سبز، تخم‌مرغ، آب نارنج، روغن، نمک و فلفل تهیه می شود. بهترین تورهای آنتالیا

فسنجان رشتی

از فسنجان رشتی به هیج عنوان نمی توان گذشت. این غذای خوشمزه در رشت بسیار محبوب می باشد. در تهیه این غذا از گوشت مرغابی یا خودکا (نوعی مرغابی کوچک)، مغز گردو، و رب ترشه انار استفاده می‌کنند.

فسنجان ماهی

فسنجان ماهی، یکی از غذاهای خوشمزه رشتی می باشد که بسیار پرطرفدار است. اگر به رشت سفر کردید، حتما یک بار این غذا را سفارش دهید.

انار آویج یا سنگه خورش

در رستوران های رشت، چه غذاهایی بخوریم؟

در تهیه این غذای خوشمزه، از گوشت چرخ‌ کرده، پیاز رنده‌ شده، مغز گردوی ساییده، سبزی های معطر، رب انار استفاده می شود. اگر یک بار این غذا را امتحان کنید، مطمئنا طعم آن را تا مدت ها فراموش نمی کنید.

کویی تره یا خورش کدو حلوایی

یکی از غذا های معروف رشت، خورشت کدو حلوایی می باشد. در این خوروشت از مرغ یا گوشت، کدو حلوایی، مغز گردو، پیاز، گلپر، رب انار استفاده می شود.

غوره مسما

اگر به رشت رفتید، حتما در یکی از رستوران این شهر، غوره مسما را سفارش دهید.

شوید مسما

تهیه این غذا، مانند غوره مسما می باشد، فقط به جای پیاز از شوید و به جای غوره از آلوچه استفاده می‌شود.

انار دانه مسما

در رستوران های رشت، چه غذاهایی بخوریم؟

همان طور که از اسم این غذا مشخص است، تهیه این غذا، نیز مانند غوره مسما می باشد. فقط به جای غوره از انار استفاده می‌کنند. البته گاهی به جای مرغ از اردک، مرغابی یا خورکا نیز استفاده می شود.

آلوچه مسما

آلوچه مسما، یکی از غذاهای مخصوص خطه شمال کشور می باشد که بسیار خوشمزه است. اگر عاشق غذاهایی با طعم ملس هستید، خوردن این غذا را در یکی از رستوران های رشت، از دست ندهید.

باقلاقاتق یا خورش باقلا

این خورش خوشمزه، از پاچ باقلا، سیر کوبیده، شوید ساطوری، تخم‌مرغ، تهیه می‌شود. به دلیل استفاده کردن از پاچ باقلا که نوعی لوبیای مخصوص گیلان است، این غذا، عطر به خصوصی دارد که آن را فراموش نشدنی می کند.

ترشه کباب

ترشه کباب، یکی از غذاهای پرطرفدار و محبوب می باشد و اکثر افرادی که به رشت سفر می کنند، این غذا را سفارش می دهند. این غذای خوشمزه، از گوشت مرغ خرد شده، سیب زمینی، گوجه ‌فرنگی کوچک، آب نارنج تهیه می شود که بسیار لذید می باشد.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.