استانبول

تور ترکیه

استانبول

تور ترکیه

معرفی ثروتمندترین کشورها در آسیا

معرفی ثروتمندترین کشورها در آسیا

قاره پهناور آسیا، دارای ثروتمندترین کشورها می باشد که در صنعت و اقتصاد پیشرفت کرده اند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برخی از ثروتمندترین کشورها در آسیا بپردازیم با آژانس چهار فصل همراه باشید. 

ماکائو، چین

معرفی ثروتمندترین کشورها در آسیا

ماکائو، منطقه ای در کشور چین می باشد. اقتصاد این کشور، بر پایه صنعت گردشگری می چرخد. هم چنین صادرات، خدمات و سرویس های مالی هم در منبع درآمد این کشور تاثیر گذار می باشد. ماکائو با بیش از 120 کشور روابط تجاری-بازرگانی خوبی دارد و از همین راه توانسته درآمد خوبی بدست بیاورد. شاید جالب باشد که بدانید هر سال تعداد گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند، افزایش می یابد و طبق آخرین آماری که در سال 2006 انجام شده، تعداد گردشگران خارجی به 22 میلیون رسیده است. رزرو تور آنتالیا

قطر

معرفی ثروتمندترین کشورها در آسیا

کشور قطر در منطقه خاورمیانه و در ساحل خلیج فارس واقع شده است و به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورها در آسیا به شمار می رود. این کشور از نظر جغرافیایی در موقعیت خوبی قرار دارد و با عربستان سعودی مرز خشکی و با کشورهای حاشیه خلیج فارس هم مرز آبی دارد. بیش از 70 درصد درآمد این کشور، از طریق استخراج، صادرات و فروش نفت و گاز طبیعی می باشد. با اینکه این کشور، وسعت کمی دارد اما دارای ذخایر غنی و عظیمی از نفت و گاز است که اقتصاد و پیشرفت این کشور را در سال های آینده تضمین می کند.

سنگاپور

معرفی ثروتمندترین کشورها در آسیا

سنگاپور، سومین کشور ثروتمند آسیا محسوب می شود. این کشور پیشرفته در جنوب شرق آسیا واقع شده و از یک جزیره اصلی و ۶۲ جزیره کوچک تر تشکیل می شود. در آمد این کشور، از طریق تجارت و بازرگانی تامیین می شود. سنگاپور، با سرمایه گذاری بزرگ در زمینه تجارت، باعث جذب سرمایه داران خارجی به این کشور شده است. هم چنین سنگاپور، به دلیل استقبال کردن از  برنامه هایی در زمینه های کارآفرینی و نوآوری های اقتصادی بسیار معروف می باشد. به علاوه، بندر سنگاپور رتبه دوم را در زمینه حجم و وزن بار و کالای جابجا شده در دنیا کسب کرده است.

هنگ کنگ تور آنتالیا نوروز 98

یکی دیگر از ثروتمندترین کشورهای جهان، هنگ کنگ می باشد که در جمهوری چین واقع شده است. هم چنین، هنگ کنگ به عنوان چهارمین کشور ثروتمند آسیا به شمار می رود. اقتصاد این کشور، وابسته به تجارت بین المللی و امور مالی می باشد. مالیات بر درآمد این کشور، بسیار پایین است و به همین دلیل به عنوان آزاد ترین اقتصادها در دنیا به شمار می رود. هم چنین بندر هنگ کنگ، از نظر حجم بار و کالای جابجایی، یکی از بزرگ ترین بنادر در جهان محسوب می شود.

ژاپن

معرفی ثروتمندترین کشورها در آسیا

کشور ژاپن، پس از جنگ جهانی دوم، با داشتن برنامه ریزی هایی در زمینه های مختلف، پیشرفت های زیادی کرده و امروزه، یکی از ثروتمندترین کشورها در آسیا به شمار می رود. این کشور در شرق آسیا و در ساحل اقیانوس آرام واقع شده است و رتبه پنجم ثروتمندترین کشور در آسیا را کسب کرده است. اقتصاد ژاپن، وابسته به صنعت تولید اتومبیل، خودروسازی و وسایل الکترونیکی می باشد و توانسته یکی از تولید کننده های اتومبیل در جهان باشد. خلاقیت و هوش اقتصادی این کشور، آن را به یکی از پیشرفته ترین کشور های دنیا تبدیل کرده است.  

امارات متحده عربی

معرفی ثروتمندترین کشورها در آسیا

امارات در خاورمیانه و در حاشیه خلیج فارس واقع شده است. این کشور با سرمایه گذاری در زمینه توریسم و گردشگری، توانسته رتبه ششم ثروتمندترین کشورهای جهان را کسب کند. البته شهر دبی، شارجه و ابوظبی نقش بسیار مهمی در رشد بی نظیر اقتصاد این کشور داشته اند. اما نقش اصلی در اقتصاد این کشور، وابسته به درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز و فرآورده های نفتی است. به علاوه، اقتصاد این کشور، از نظر تولید ناخالص داخلی، رتبه دوم را در بین کشورهای عضور شورای همکاری خلیج دارد.

کره جنوبی

کشور کره جنوبی، توانسته جایگاه اقتصادی بسیار خوبی را بدست بیاورد و یکی دیگر از ثروتمندترین کشورها در آسیا به شمار برود. معروفیت این کشور، به دلیل برندهای مشهور بین المللی اش مثل سامسونگ و ال جی الکترونیک است. اقتصاد کره جنوبی، وابسته به تجارت و تبادلات بازرگانی بین المللی می باشد. البته کارخانه ها و نیروی کار ماهر و متخصص، در پیشرفت اقتصاد این کشور، بسیار تاثیر گذار بودند. آفر تور آنتالیا

برونئی

برونئی در جنوب شرقی آسیا و در یک جزیره واقع شده است. هم چنین برونئی با دریای جنوبی چین، مرز ساحلی مشترک و با کشور مالزی مرز خشکی دارد. این کشور با اینکه وسعت زیادی ندارد ولی یکی از ثروتمندترین کشورها در آسیا به شمار می رود و رتبه هشتم را کسب کرده کرده است. اقتصاد این کشور، وابسته به کارآفرینی و سرمایه گذاری می باشد. هم چنین صادرات نفت و گاز، تاثیر زیادی در سود و درآمد این کشور دارد. برونئی، به عنوان سومین استخراج کننده نفت در جنوب شرق آسیا و چهارمین تولیدکننده گاز طبیعی مایع در جهان به شمار می رود. 
 
بحرین

معرفی ثروتمندترین کشورها در آسیا

بحرین هم یکی از ثروتمندترین کشورها در آسیا می باشد که در خاورمیانه و حاشیه خلیج فارس واقع شده است. این کشور، رتبه دوازده را از نظر اقتصاد آزاد در خاوریانه دارد. اقتصاد این کشور، وابسته به صادرات نفتی، تولیدات آلومینیوم، زمینه های مالی و تولیدات مصالح می باشد. به علاوه بیش ترین صادرات این کشور مربوط به فرآورده های نفتی است. 

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.