استانبول

تور ترکیه

استانبول

تور ترکیه

زیباترین صحراهای دنیا - ایران در صدر جدول

زیباترین صحراهای دنیا - ایران در صدر جدول

همیشه جاذبه های دیدنی کشورها شامل طبیعت بکر و آب و هوای خوب می باشد. اما گاهی هم لازم است کمی ماجراجویی کنید و از صحرا های سوزان دیدن نمایید. دور شدن از شلوغی شهر و قدم زدن در بیابان های گرم و طاقت فرسا هم جاذبه های خودش را دارد. با آژانس مسافرتی چهار فصل همراه باشید تا شما را با زیباترین صحراهای دنیا آشنا کنیم.  

دشت لوت؛ ایران

زیباترین صحراهای دنیا - ایران در صدر جدول

یکی از خشک ‌ترین و داغ ‌ترین نقاط دنیا، دشت لوت یا صحرای لوت در ایران می باشد. اگر قصد دارید از این دشت دیدن کنید، بهتر است در روز این کار را انجام ندهید؛ زیرا دمای هوا در روزها تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد هم می رسد. هم چنین در زمستان ها هم دمای هوا تا زیر صفر درجه هم می رود. این دشت از صخره‌های پراکنده، دشت ‌های نمک، تپه‌های شنی و کاروان‌سراهای رها شده، پوشیده شده است. تور لحظه آخری آنتالیا

بیابان رانگیپو؛ نیوزلند

زیباترین صحراهای دنیا - ایران در صدر جدول

بیابان رانگیپو در نیوزلند قرار دارد و با اینکه در این منطقه بارش باران زیاد است اما به دلیل خاک نامرغوب، نمی‌تواند آب را در خودش نگه دارد. هم چنین به خاطر کمبود آب و نداشتن زمین حاصل خیز برای کشاورزی، بیشتر نقاط این بیابان، خالی از سکنه است. شاید جالب باشد که بدانید، بخش هایی از فیلم معروف ارباب حلقه‌ها در این منطقه فیلمبرداری شده است. 

صحرای سفید؛ مصر

زیباترین صحراهای دنیا - ایران در صدر جدول

یکی از صحراهای زیبای جهان، فرافره نام دارد که بخشی از آن معروف به صحرای سفید است. رفتن به این صحرای سفید، شما را وارد دنیای دیگری می کند. همان طور که در عکس مشاهده می کنید، تپه های سفیدی از میان خاک بیرون آمده‌اند که با وزیدن بادهای تند تغییر شکل می دهند. این تپه ها با توجه به شکلی که دارند به نام قارچ یا بستنی قیفی نیز شناخته می شوند. این صحرا از شهر فرافره فاصله زیادی ندارد. گردشگران زیادی از این صحرا دیدن کرده و شب را در زیر آسمان پرستاره سپری می کنند. رزرو تور آنتالیا

 تانکوا کارو؛ آفریقای جنوبی

از سال 1986صحرای تانکوا به دلیل طبیعت زیبا و اکوسیستم خاصی که دارد، به عنوان پارک ملی ثبت شده است. هر سال فستیوالی هم در این بیابان برگزار می شود که بسیار دیدنی می باشد. به دلیل کوهستان سدر بزرگ، بارش باران در این منطقه کم است. هم چنین این منطقه، مکانی برای چرای گوسفندان بود اما بعد از اینکه به عنوان پارک ملی شناخته شد، دیگر دامداران حق این کار را ندارند.

 بیابان قزل‌قوم؛ ازبکستان

زیباترین صحراهای دنیا - ایران در صدر جدول

بیابان قزل‌قوم در قزاقستان، ازبکستان و بخشی از ترکمنستان قرار دارد. دمای هوا در بیشتر روزهای سال خیلی گرم یا خیلی سرد است. هم چنین به دلیل پوشش گیاهی که دارد، حیوانات مختلفی از جمله اسب، شتر و گوسفند در این منطقه نگهداری می شوند. بومیان این منطقه، خانه های موقتی برای خود ساختند و با تغییر آب و هوا به مناطق مختلف کوچ می کنند. هم چنین در شمال ایاز قلعه، آثار تاریخی بازمانده از دژ خوارزم  قرار دارد.

 بیابان تکله‌مکان؛ چین

یکی از بزرگترین بیابان‌های شنی در دنیا، تکله ‌مکان می باشد. اطراف این بیابان را چند کوهستان مرتفع احاطه کرده‌اند و باعث شده که ابرها نتوانند به آسمان بیابان بیایند. هم چنین به خاطر وزش بادهای موسمی و بارش کم، طوفان‌های شن این منطقه را در بر می گیرد. به دلیل شرایط بد آب و هوایی، این بیابان خالی از سکنه می باشد و فقط به خاطر گذر جاده ابریشم، آبادی‌ هایی برای کاروان‌ ها ساخته شده است که فقط آثار کمی از آنها باقی مانده است. تور آنتالیا نوروز 98

بیابان تابرناس؛ اسپانیا

زیباترین صحراهای دنیا - ایران در صدر جدول

بیابان تابرناس، خشک‌‌ترین منطقه‌ی قاره اروپا محسوب می شود که در اسپانیا قرار دارد. البته این بیابان زیاد خشک نیست ولی با توجه به سواحل زیبای اروپا، ظاهری متفاوت دارد. این بیابان در فاصله ۳۲ کیلومتری ساحل اندلس قرار دارد. بارش باران معمولا کم است ولی هر بار هم که باران شروع شود، منجر به سیلاب شده و حوضچه‌های آبی را تشکیل می دهد.

 لینسویز ماراینسیز؛ برزیل

پارک ملی لینسویز ماراینسیز، از ماسه‌های سفید پوشیده شده و دارای چندین آبگیر کوچک است. این بیابان در کنار نوار ساحلی اقیانوس اطلس و در برزیل قرار دارد. بهترین زمان برای بازدید از این بیابان، بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر می باشد زیرا دمای هوا هم قابل تحمل‌تر است و آبگیرهای آن پر از آب هستند. کشور برزیل آنقدر غرق در جاذبه های گوناگونی است که کمتر کسی از این منطقه بازدید می کند.  

دشت کارکراس؛ کانادا

زیباترین صحراهای دنیا - ایران در صدر جدول

دشت کارکراس در استان یوکان قرار دارد. در اطراف این دشت کوچک، آب فراوانی وجود دارد، اما پوشش گیاهی کمی در آن یافت می شود. یکی از تفریحات این بیابان، تخته‌ سواری روی تپه‌ های شنی در تابستان می باشد. درخت‌‌ها، کوهستان‌های سبز و دریاچه در کنار تپه‌های شنی، منظره زیبایی را خلق کرده است. اگر به بیابان گردی علاقه دارید، بازدید از این صحرا ها را در برنامه سفر خود قرار دهید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.