استانبول

تور ترکیه

استانبول

تور ترکیه

آشنایی با خواص دریا درمانی یا تالاسوتراپی

آشنایی با خواص دریا درمانی یا تالاسوتراپی

دریا، یکی از جاذبه های طبیعی این دنیا است که علاوه بر زیبایی های منحصر به فرد، دارای خواص درمانی نیز می باشد. آب دریا به دلیل اینکه حاوی تمام مواد مورد نیاز بدن است، در علم پزشکی بسیار کاربرد دارد. با آژانس مسافرتی چهارفصل همراه باشید تا اطلاعاتی را در مورد خواص دریا درمانی در اختیار شما قرار بدهیم. 

آشنایی با خواص دریا درمانی یا تالاسوتراپی
آب دریا دارای ویژگی ها و خواص درمانی بسیاری می باشد که برای درمان بیماری های پوستی نظیر اگزما، کاهش درد و ناراحتی، رطوبت دهی به پوست، کاهش علائم آلرژی و … نیز بسیار موثراست. آب دریا دارای عناصر مورد نیاز بدن می باشد و به همین دلیل زمانی که در تماس با آب دریا باشید یا از جلبک های دریایی استفاده کنید، در واقع مواد مورد نیاز بدن خود را تامین کرده اید. دریا درمانی، به صورت های مختلف به بهبود بیماری ها کمک می کند. این روش ها شامل دوش گرفتن و پاشیدن آب گرم دریا، گذاشتن رسوب های دریایی و مرهم های جلبکی و یا حتی استشمام بخارهای دریایی می باشد. هم چنین آب دریا حاوی عناصر نایاب منیزیم، پتاسیم، فسفات، کلیسم و سدیم است که از طریق پوست جذب بدن می شود و به همین دلیل برای سلامت پوست هم بسیار مفید می باشند. تور دبی نوروز 98

آشنایی با خواص دریا درمانی یا تالاسوتراپی
آب دریای خواص نیرو بخش و آرام بخشی دارد که این ویژگی در ارتفاعات مجاور دریا بیشتر می شود. زمانی که شما  داخل آب دریا می شوید، ابتدا رگ های خونی در سطح بدن منقبض شده و سرمای آب باعث لرزش می شود. سپس رگ ها منبسط شده و باعث تحریک دستگاه گوارش و تنفس  می شود. در نهایت، این فرآیند منجر به بهبود احساس فرد خواهد شد. به علاوه، یون های معدنی موجود در آب دریا، داخل خون نفوذ کرده و باعث خارج شدن سموم از بدن می شود. هم چنین جلبک ها و رسوبات دریایی به دلیل درصد بالای ترکیبات محلول، برای سلامت بدن مفید می باشند. در واقع پودرهای جلبکی شامل ترکیبات ضد باکتریایی، ضد ویروسی و آنتی بیوتیکی نیز هستند. آفر تور دبی

آشنایی با خواص دریا درمانی یا تالاسوتراپی

طبق تحقیقات انجام شده، محققان متوجه شدند که دریا درمانی یا تالاسوتراپی بر روی سیستم ایمنی، بهبودی در کیفیت خواب و همچنین مقابله با احساس خارش و اتهابات موضعی بسیار تاثیر گذار می باشد.  شاید جالب باشد که بدانید که دریا درمانی برای زنان حامله یا افرادی که تحت شیمی درمانی یا رادیوتراپی هستند، به دلیل  بروز علائم حالت تهوع، توصیه نمی گردد. هم چنین، حمام گل دریایی برای درمان بیماری هایی مانند بیماری رگ های لنفاوی، نرمی استخوان ( راشیتیسم )، فلج و چاقی مفید است. نور طبیعی خورشید هم نقش مهمی برای درمان بسیاری از بیماری ها دارد و همزمان برای آرامش بخشی، تغییر الگوی تغذیه ای و بدنی نیز موثر می باشد. قیمت تور دبی

روش های دریا درمانی

شن درمانی | Psamma Therapy

آشنایی با خواص دریا درمانی یا تالاسوتراپی

یکی از روش های دریادرمانی، شامل شن درمانی است. در واقع شن های داغ و مرطوب با ایجاد تعرق، بر روی اعضای بدن تاثیر می گذارد و در بهبود مفاصلی که به علت ضربه و تصادف متورم گردیده اند، نقش بسیار مهمی دارد.  

درمان به وسیله باد | Anemo Therapy

درمان به وسیله باد، یکی دیگر از زیر شاخه های دریا درمانی است. البته این کار، نیاز به تخصص دارد و با توجه به سرعت و جهت و ارتفاع باد، آن را برای درمان بیماران مورد استفاده می دهند. باد نقش مهمی در افزایش گردش خون و تبادل املاح در پوست دارد.

درمان بوسیله آفتاب | Helio Therapy

آشنایی با خواص دریا درمانی یا تالاسوتراپی

یکی دیگر از روش های مهم دریادرمانی، آفتاب درمانی می باشد. البته آفتاب درمانی بدون سایه چتر و باد مضر، نه تنها مفید نمی باشد؛ بلکه برای سلامتی بدن نیز خطرناک است.

مزایای دریا درمانی نسبت به آب درمانی

آشنایی با خواص دریا درمانی یا تالاسوتراپی

•    یکی دیگر از مزیت های آب دریا این است که چگالی بالایی دارد و به همین دلیل شرایط بی وزنی را آسانتر و بهتر برای افراد فراهم می آورد. در واقع  کسانی که حرکت کردن برایشان دشوار است، آب دریا به آنها بسیار کمک می کند. 
•    آب دریا، برای درمان بیماری های حرکتی، پوستی و حتی مشکلات مربوط به مفاصل، بسیار موثر می باشد. نشستن در کنار دریا و گوش دادن به صدای امواج، نه تنها لذت بخش است، بلکه باعث تسکین روان و اعصاب شما نیز می شود. 
•    یکی از مزایای دریا درمانی مربوط به زمانی است که در آب دریا شنا می کنید. همزمان با شنا کردن، امواج دریا شما را بالا و پایین می برد و همین امر باعث ترشح اندورفین شده و موجب ایجاد حالت خوشحالی و لذت در افراد می شود. آب دریا حاوی مواد معدنی می باشد و زمانی که وارد بخش های عمیق دستگاه تنفسی و خونی افراد شود، موجب بهبود درد ها می شود. البته توجه داشته باشید که آب دریا مناسب شرایط شما می باشد. به طور مثال افراد عصبانی و افرادی که به بیماری های حاد و سل مبتلا هستند، باید از اقامت در کنار دریا خودداری کنند.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.